9 juli 2012

NYX Girls - Complex Purple.

När jag åkte på Getaway Rock Festival i helgen var det här lacket som fick följa med. Complex Purple från NYX Girls. Jag tyckte det var en bra blandning av somrigt, feminint och ändå ganska rockigt.

Det här är den sortens skimmerlack som mest ser ut som en creme med lite extra djup. Eftersom jag älskar creme så passar den här finishen mig alldeles utmärkt.
Basen är rätt och slätt lila, jag vill varken kalla den rödtonad eller blåtonad. Bara en helt perfekt lila, med silverskimmer som egentligen bara träder fram i solen. Jag trivdes väldigt bra i det här, men så är jag ju en riktig sucker för lila också.

When I went to Getaway Rock Festival this weekend was this the polish that tagged along. Complex Purple by NYX Girls. I thought it was a good mixture of summer, femininity and still pretty rock. 

It's that kind of shimmer polish that mostly looks like a creme with some extra depth. Since I love cremes, I find this kind of finish really appealing.
The base is plain purple, I don't want to call it red toned or blue toned. It's just a perfect purple, with silver shimmer that really only comes out in the sun. I enjoyed wearing this very much, but then again, I am a true sucker for purple.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar